VALORS CAPGIRATS Projecte final



La naturalesa sempre ha ocupat un lloc molt important en el meu dia a dia, m'hi he sentit molt lligada i ha estat present en tots els moments de la meva curta vida. Té un valor incalculable, sense ella no podríem viure a la terra, i moltes, massa vegades, li donem poca importància. Per això des del primer moment he tingut clar que el meu projecte havia de girar entorn aquest tema. Vull fer joies vegetals d'un gran valor, tractant cada fulla, cada branca, com el material més preuat. Joies que de veritat són valuoses perquè estan fetes amb els materials que ens donen la vida i mantenen el planeta en funcionament. Tractant cada element amb el respecte que es mereix i deixant a banda el màxim possible els metalls i gemmes preciosos, que tants debats morals han obert dins el meu cap pel sistema d'extracció emprat i l'explotació laboral a que estan sotmesos els treballadors.
Durant uns mesos vaig estar vivint a l'Uruguai. A l'arribar a Montevideo, el  primer que em va cridar l'atenció van ser els grans parcs poblats d'eucaliptus com si es tractés de boscos, i que quan plou, perfumen els carrers amb la seva olor tan característica.
M'agrada l'eucaliptus, és un arbre que sempre m'ha cridat l'atenció perquè és molt particular: les seves característiques fan que sigui fàcil de distingir d'entre la resta i per això decideixo centrar aquest treball en ell. També té moltes utilitats diferents que em permetran jugar-hi, a més de la facilitat d'accedir-hi que em va donar aquest nou entorn.
Sóc conscient que molta gent que treballa pel medi ambient veu aquest arbre com una amenaça per les altres espècies vegetals i no estarien d'acord en fer-li un petit homenatge com aquest. Creix molt ràpidament i la catifa d'escorça que es crea als seus peus no deixa créixer a altres plantes, a més de ser un arbre introduït d'origen australià. Però crec que té altres qualitats: té propietats curatives per a les malalties respiratòries, desprèn una olor agradable i refrescant, i estèticament és un arbre elegant, format per elements de formes singulars i amb unes tonalitats també peculiars.

 Anell descongestionant
 Collaret expectorant